Information concerning the third libelous article on the Family International

Preface: This information is NOT the official answer of the “Family International”. It is for you to refer to when giving an explanation to your friends. Please do not give this file to your friends.
1. “Heart to Heart”

The Friday reporters went to the concert (live house) where TNT’s band, “Heart to Heart”, was playing.

Article: “More than half of the thirty customers assembled in the hall were female. As soon as the concert started they all rose to their feet and began dancing as the Live House was encompassed in a strange, feverish excitement.”

The above situation can be seen at the concert of any popular group and not only at “Heart to Heart’s” concert. But it shows how much “Heart to Heart” has seized the hearts of its fans through the Lord’s Spirit. GBT!

Just for fun, the Friday reporters also “rose to their feet and began dancing” and seemed to have rocked out. Does that mean they admit to being “strange” themselves because they enjoyed it?
2. “Family International Kyoto”

Several names were brought up in the section, “Activities of organizations linked to the ‘Family’ in Japan”. And it gave the following description about one such place, “Family International Kyoto”:


“There is a facility in the residential area of Kyoto City. They run an English school for children and adults and also act as an intermediate for those studying abroad as part of its international volunteer work.”

It also quotes the words of a certain pastor who said:


“In the past, when one of my acquaintances visited the facility in Kyoto, a blond beauty came and abruptly kissed him on the mouth.”

This group does exist, but is a completely different, and unrelated, organization. It seems like the “Friday” reporters did a search on the Internet, found their homepage and mistook them for a Family-related organization. (You can find the homepage of this organization by going to Google.com and doing a search for “family international kyoto”). This is the usual, poor performance of the “Friday” reporters, who write an article based on whatever information they can find, without securing any corroboration.


About the Family, regardless of the Home, such scenarios in which “a blond beauty abruptly kissed him on the mouth” just do not occur. And if they are not talking about the other organization then their “information” is undoubtedly complete fiction.

3. NPO Corporation

Article: “The Family establishes some communes as NPO corporations. They meet with politicians, are covered in newspapers and on television as a welfare organization, and conduct activities that take advantage of social trust.”

The reason why some Homes and members meet with politicians, and are covered in the newspaper and on TV is because they are doing a great job. God bless all of you who are actively working to make this world a better place.

An error that “Friday” made here was to write that, “The Family establishes some communes as NPO corporations”. This isn’t true. As far as we know, there are presently two NPO corporations in Japan that are related to the Family, and the Family as a missionary organization did not establish them. Family members began these NPO corporations.

And neither is the Home itself, a NPO corporation. All the Home members are not on the NPO Corporation’s board of directors, and on the board of directors there are also members from other Homes and those of the general public.

And so even though there is somewhat of a relation between the Family as a missionary organization, and the NPO Corporations, legally they are two different entities and the Family did not establish these Homes as NPO Corporations.

4. Former prime minister, Hata

Article: “A photo taken in 2001, of former Prime Minister, Tsutomu Hata, shaking hands with a member is being displayed on the Family’s United States homepage. ‘I admire your work...’ With these words, former Prime Minister, Hata, presented words of encouragement, and square writing card, with his personal handwriting, to an organization related to the Family.”

This is posted on the Family Care Foundation Homepage in the section regarding “Side By Side International”, and is not on a Family homepage. The inspiring testimony and original photos can be viewed at the URL below:

http://www.familycare.org/network/p09.htm

Article: “For over ten years, we’ve received invitations to parties, but have declined each one… I believe that the square writing card was written in apology for being unable to attend. (Hata’s secretary)”

Mr. Hata and his secretary must have heard lies about us from “Friday” and been confused. Please pray for them.

The member who received the square writing card from Mr. Hata, said the following:



“I first met Dietman, Mr. Hata over ten years ago. I was later able to make a few appointments (About four times, I think. Each appointment was generally twenty to thirty minutes) with him and talk to him. At the first appointment…I briefly explained how the Family had been slandered in articles by the media. I also briefly told him about the Family’s history, its worldwide work, but it was never from the intention to ‘take advantage of social trust’ as the recent article says, but to simply convey our thanks and encouragement to him through the words of the Bible, and let him know that we support his future work through our prayers. It was completely personal, and there was absolutely no political intention. It’s true that we invited him to the Christmas party we hosted every year, but it was not from ‘over ten years ago’ but more like ‘five years ago’. Each year he always sent a reply that basically said, ‘If my schedule permits it, I shall be happy to attend.’ On the day of the party in 2001, I had an appointment with him and shared our activity report with him, together with some verses from the Bible, and it was then that I received the square writing card. He [Hata] wrote it on the spot, although we had not requested it. He may have written it in apology for not being able to attend the party, as the secretary says. The rest is as the article says, and it is true that he expressed his admiration for the Family’s work.”
5. “Aino Kakehashi Project”

Article: “The NPO Corporation in Hiroshima named, ‘Aino Kakehashi Project’ is a Family-related organization that has been frequently covered in newspapers and on TV. They use the name of the NPO Corporation in their proselytizing and distribution of “Family” pamphlets in front of the Hiroshima Peace Memorial.”

It’s true that they’ve been “frequently covered in newspapers and on TV”. And of course, all of them were articles and shows that introduced their wonderful activities. GBT!


But they do not distribute Family tracts on the street under the name of the NPO Corporation.


In fact, it’s against the rules for any NPO Corporation to use the name of a NPO Corporation to distribute Family pamphlets. But there is absolutely nothing wrong with someone belonging to the NPO, personally passing out Family tracts.

6. “Dispatched Pastors”

Article: “A Family missionary and a choir group are frequently being dispatched to a first-class hotel in the Kansai area through a Tokyo-based employment agency. Many Japanese pastors belonging to ordinary churches have lost contracts due to the low fee of forty thousand yen charged for a pastor and a three-men-choir, altogether.”
 
We haven’t been able to confirm if this is true. It could be that they are describing another organization as they did the Family International Kyoto.

 But isn’t it amusing that they would criticize the low price offered to the bride and groom for a wedding in this time of economic depression? They should thank them for it instead. Or perhaps they would like it better if a large amount of money were charged? From Friday’s manner of writing, they may very well start attacking all the hundred-yen stores and discount shops, too.
7. “Kobe commune”

Article: “I called on a believer of the Family who lives in Kobe and works at a first class hotel in Osaka city as a ‘dispatch pastor’. When I interviewed him, the dispatch pastor denied any affiliation with the Family. But as I was leaving, I glanced back at the facility to see him glaring at me with a dangerous glint in his eyes. With an aggressive demeanor he gave me the finger.”

There is no one in the Kobe Home who “works at a first class hotel in Osaka as a ‘dispatch pastor’”. The article also claims that “the male occupant said, ‘I officiate weddings at a first class hotel in Osaka City’”, but no one ever said that. The reporter simply made it up.

“Friday” wrote that the member “denied any affiliation with the Family”, but the truth is that he didn’t acknowledge it, or deny it.

And neither did any one glare at, or give the finger, to the reporters when they left. This is also what the reporters made up. They either have a fabulous imagination, or are just plain liars.
8. “Former member, Y”

The information provided by “Y (22), male SGA former member, who left in recent years”, and that’s been quoted in every article, has been proven false. Even simple points such as ages and dates were incorrect. (Please refer to the rebuttal to the second article.)


In the second article that was published, this former member claims to have been abused and struck with a wooden club when he was a child. In the third article he said that it happened at Kobe Home.

But Kobe Home says that there’s been only one person who fits the description of “Y (22), male SGA former member, who left in recent years” and he only visited Kobe Home for a few months when he was nineteen. It was not when he was a child, and of course, he was never abused there.

Printing such false “testimonies” without any verification seems to be “Friday’s” technique. Profit seems to be more important to them than the truth.

9. Open letter


Not only does “Friday” publish false testimonies without verification, but they themselves also lie when they interview.


Article: “On April 24th, we received an ‘open letter’, from the Family International Renrakujo that says, ‘Before you criticize our children’s education, you may want to take a look at your own moral education. Does this person, “former member, Y” really exist?’”

Friday acted as if the main question of our open letter was about whether “former member, Y” really existed, and ends in a way that basically declares that, “he really does exist”. But these excerpts of the open letter were taken from two completely unrelated sections. If you quote the sections as it is, it would be as it is below. (The parts quoted by Friday have been italicized)

*******


But what shocked me even more was that Mr. Tsuda, introduced himself as a “movie director”, Mr. Mizuno introduced himself as a “Delivery truck driver”, and Mr. Tokuyama as “unemployed”, as they were reporting. And after Mr. Tsuda introduced Mr. Tokuyama as his “assistant director”, Mr. Tokuyama retraced his previous statement and said that he was actually an assistant director.  


How could you tell an outright lie when the name cards I received have the words Journalist/Editor/Reporter printed on them, and you contribute to the magazine under the name “Journalist Tsuda Tetsuya”? Before you criticize our children’s education, you may want to take a look at your own moral education. If they are truly your side-business, then please clarify.

************


If “former believer, Y” really “defected in recent years” as you claim, I believe it would be difficult to mistake these details. Does this person, “former member, Y” really exist? If the person does, then it is quite obvious that they aren’t telling the truth. (End of quotation from open letter)


As you can see, the Friday reporters completely ignored the context, and quite blatantly misused it. They trimmed off the parts that were inconvenient to them.

In the open letter we asked Friday to answer the following questions, which are not about former member, Y.
1) You criticize our volunteer work, but what have you contributed towards lighten the poverty and suffering of the world?
2) Why did you report under the guise of a “movie director”, “truck driver” and “unemployed person”?


The open letter ended in the following manner:

“If you choose to publish another article next week, or in the future, without including a satisfactory answer to the two points, it will cause us, our friends and the media personnel who read this open letter, to doubt your integrity as journalists.”

They gave no reply in the article, and as we said before, acted as if the question in the open letter was about the existence of former member, Y. Anyone who has read the open letter will lose their trust in the credibility of Friday’s articles. (And even those who haven’t read the open letter can probably tell that it’s a bunch of baloney.)

Instead of publishing an answer in the article as we requested, Friday sent us a separate letter, in which they stated that they had “never used the words ‘delivery truck driver’ or ‘movie producer’”.


This shows that they knew exactly what the question was, did not answer it in the article as we requested, but instead used quotations to deceive the reader into thinking that we were questioning the “existence of former member, Y”.

They probably knew that the Live House attendees, who heard them lie about their identity, would protest if they wrote in their article that they hadn’t lied, and of course, they could never write that, “Yes, we assumed false identities. We lied.”
10. Photo of Mama


A beautiful photo of Mama was published in the last article. PTL! It is the same photo as the one in the URL below:


http://old.familymembers.com/artphotos/photo.php?id=0&pic_id=52907&oid=144&cat_id=144

Friday probably chose this picture because it looks sexy. (The reason Mama was wearing that dress was because it was a birthday party.)


Thank the Lord that they included an impressive photo of former Prime Minister Hata shaking hands with a Family member, a photo of Mama, a nicely taken photo of the HCS, and some other Homes.

eof

